Afscheid Wim Genuit

donderdag 27 maart 2014, door: Nona Salakory

Op de bijzondere gemeenteraadsvergadering van 26 maart 2014 kreeg Wim te midden van zijn ouders, familieleden en vrienden een koninklijke onderscheiding uitgereikt. Onze burgemeester, Mark Röell, benoemde hem tot Lid van de Orde van Oranje Nassau. Voor Wim Genuit komt er weer tijd vrij voor andere dingen dan gemeentelijke politiek.

Wim was twaalf jaar het gezicht voor GroenLinks in Baarn. De eerste jaren vielen Wim niet licht en ook daarna was het dikwijls aanpoten geblazen. Gelukkig werd hij gedurende de hele periode op vakkundige wijze ondersteund door de leden van de steunfractie, en in het bijzonder door Heleen Nauta. Haar naam en die van Wims opvolgster Heidi van Otten noemde Wim expliciet in zijn dankwoord.

De afgelopen vier jaar was Wim de nestor van de gemeenteraad. Hopelijk klinken zijn wijze woorden nog lang na bij de huidige gemeenteraad. Wim blijft op een andere wijze nog steeds betrokken bij de Baarnse politiek: hij heeft zich kandidaat gesteld als voorzitter van het bestuur van GroenLinks Baarn.

Bestuur, (steun-) fractieleden en leden danken Wim Genuit voor zijn enorme inzet als fractievoorzitter van GroenLinks en verheugen zich op voortzetting van de samenwerking in een nieuwe vorm!