Allal Ennahachi naar GroenLinks

donderdag 23 mei 2013, door: Sylvia Birnie

De gemeenteraadsverkiezingen van 2014 lijken nog ver weg, maar in de verschillende partijen wordt al druk nagedacht over de komende campagnetijd. Ook raadslid Allal Ennahachi moest zich bezinnen op zijn positie.

Omdat hij zich niet langer kon vinden in de in zijn ogen weinig sociale koers van de PvdA, stapte Ennahachi in 2010 uit de fractie van die partij. Sindsdien vormt hij een eenmansfractie in de Baarnse gemeenteraad. Maar alleen krijg je weinig voor elkaar en het is keihard werken. Aansluiting bij een andere partij was daarom wenselijk. Op aanraden van zijn achterban en andere betrokken Baarnaars stak Ennahachi zijn licht op bij GroenLinks. De denkbeelden van de PvdA en GroenLinks liggen normaal gesproken immers niet zo ver van elkaar. Na verkennende gesprekken waarin zowel praktische zaken aan de orde kwamen als een uitwisseling van ideeën en idealen zijn zowel GroenLinks als Ennahachi van mening dat toetreding van die laatste een verrijking zal zijn voor iedereen die Baarn een groen en sociaal hart toedraagt.