Bezuinigen op voorzieningen onbespreekbaar voor GroenLinks

dinsdag 10 maart 2015, door: Heidi van Otten

In de bestuurscrisis die is ontstaan door het vertrek van D66 uit de coalitie, zijn diverse partijen met elkaar in gesprek over een oplossing. GroenLinks blijft zich daarbij constructief opstellen: we zijn bereid en beschikbaar om verantwoordelijkheid te nemen voor stabiel bestuur in Baarn. Maar niet tot elke prijs.

Wij vinden het van groot belang dat het sociale en duurzame beleid dat we hebben ingezet wordt voortgezet. Met het terugwinnen van grondstoffen uit ons afval, het besparen van energie en het beschermen van de sociale woningbouw. Met een verantwoorde en sociale invoering van de Participatiewet en een goed onderhoudsplan voor de openbare ruimte. Alles in goed overleg met de vele partijen die in Baarn actief hun steentje bijdragen aan een leefbare wereld voor alle inwoners, ook voor onze kinderen.

Het bezuinigen op broodnodige voorzieningen als de bibliotheek en stichting Welzijn Baarn is voor GroenLinks onbespreekbaar, ook als dat wellicht een paar tientjes belastingverlaging zou kunnen betekenen. Daarnaast wil GroenLinks ten volle de verantwoordelijkheid blijven nemen om een oplossing te vinden voor de hoofdpijndossiers die zijn gecreëerd door voorgaande coalities.

Baarn kan geen oponthoud gebruiken. Het collegeakkoord 'Nieuwe Energie voor Baarn' is wat ons betreft alle energie waard.

Heidi van Otten,
fractievoorzitter GroenLinks Baarn