Coalitieakkoord 'Nieuwe energie voor  Baarn'

Coalitieakkoord 'Nieuwe energie voor Baarn'

dinsdag 15 april 2014, door: Heidi van Otten

De partijen BOP, D66, GroenLinks en PvdA hebben overeenstemming bereikt over een coalitieakkoord. Dinsdagmiddag hebben de fractievoorzitters het akkoord aangekondigd bij burgemeester Mark Roƫll. De vier partijen kiezen voor een progressieve koers onder het motto: 'Nieuwe energie voor Baarn'

De coalitiepartners hebben op hoofdlijnen overeenstemming bereikt. Alle partijen hebben de gelegenheid gekregen opmerkingen en aanvullingen mee te geven op het akkoord. De progressieve coalitie blijft de samenwerking zoeken met alle partijen en kiest voor een akkoord waarin voor alle partijen ruimte blijft om met initiatieven te komen.

In het akkoord hebben de partijen een gezamenlijke missie geformuleerd en zijn de doelstellingen voor de komende vier jaar geformuleerd. De coalitie omschrijft dat zij toegankelijk, transparant en samen met inwoners en ondernemers wil werken.

De wethouderskandidaten zijn:
  • Kees Koudstaal (BOP), portefeuilles: zorg, kunst/ cultuur en communicatie
  • Rudolph Vermeer (D66), portefeuilles: Ruimtelijke Ordening, financiën en economie
  • Margreet Breukelaar (GroenLinks), portefeuilles: Duurzaamheid, leefomgeving en participatiewet
  • Peter Blokker (PvdA), portefeuilles: Onderwijs, jeugdzorg en sport

Het streven is om het coalitieakkoord en de benoeming van het nieuwe college te agenderen voor de raadsvergadering van 23 april aanstaande. In de komende dagen worden daarvoor de laatste voorbereidingen getroffen.

download hier het coalitieakkoord