DE UITDAGING: denk mee over het verkiezingsprogramma

dinsdag 24 juni 2014, door: Maurice van der Valk

Utrecht is een provincie met wenkend perspectief. Dat perspectief wil GroenLinks behouden en versterken, zowel voor de huidige bewoners als voor toekomstige. Maar ook voor passanten en voor degenen, die er vooral hun maatschappelijk en economisch bestaan vinden. Daarom dagen we de (actieve) leden van GroenLinks uit input te leveren voor het Verkiezingsprogramma waarmee hun partij in 2015 mee gaat doen aan de verkiezing van Provinciale Staten.

De programmacommissie wil graag in gesprek met zowel de Utrechtse samenleving. Daarom nodigen we de partijleden, en vooral het actieve kader uit voor een gesprek op maandag 7 juli 2014. We willen daar over twee dingen praten.

Allereerst over thema’s en onderwerpen op het raakvlak van gemeente en provincie, die in een verkiezingsprogramma niet mogen ontbreken. Zaken waarin de provincie een rol speelt, kan spelen of zou moeten spelen; en dus ook GroenLinks.Daarnaast proberen we een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van concrete items, waaraan we in de campagnetijd en daarna aandacht moeten besteden. En die mogelijk ook in de coalitieonderhandelingen een rol kunnen spelen.

We doen vooral een beroep op partijgenoten die in de gemeente(politiek) actief zijn. We weten dat veel partijleden actief zijn in acties en maatschappelijke organisaties. Ook hen nodigen we graag uit input te leveren rond de bovenstaande vragen, voor ons netwerk en het hunne. Ook dagen we iedereen uit na te denken over een actieve bijdrage aan het werk van GroenLinks in Provinciale Staten van Utrecht, misschien zelfs als Statenlid.

Programmacommissie GroenLinks Provincie Utrecht
Tjark Reininga

Wat:              consultatie verkiezingsprogramma 2015-2019 GroenLinks Provincie Utrecht

Wanneer:      maandag 7 juli 2014 – 20:00 – 22:00 (inloop v.a. 19:30)