Doet u ook mee aan de virtuele straat van EnergiekBaarn?

woensdag 19 november 2014, door: Maurice van der Valk

Op dinsdag 18 november heeft wethouder Margreet Breukelaar op de markt op De Brink samen met EnergiekBaarn aandacht gevraagd voor het Klimaatstraatfeest. “Het Klimaatstraatfeest is de grootste en leukste energiebesparingswedstrijd van Nederland. Het is bovendien een leuke manier om met onze inwoners in gesprek te gaan over energiebesparing. Energiebesparing is namelijk niet alleen goed voor het milieu, het kan je nog geld opleveren ook!”

Eddy de Ruijter van EnergiekBaarn, deelnemer aan het Klimaatstraatfeest, flyerde met de wethouder mee. “Wij staan met onze virtuele straat dik bovenaan doordat vele leden van EnergiekBaarn, vrienden, kennissen maar ook individuele inwoners van Baarn zich aangemeld hebben voor de EnergiekBaarnstraat. Om bovenaan in de competitie te blijven, kunnen we alle hulp gebruiken!”

Ook de ambtenaren van de gemeente worden opgeroepen mee te doen met het HIER Klimaatstraatfeest en zich aan te sluiten bij de virtuele straat van EnergiekBaarn. Wethouder Breukelaar: “Door zelf mee te doen zie je dat energiebesparing helemaal niet moeilijk is en zelfs erg leuk kan zijn. De gemeente steunt het initiatief bovendien door Gouden Ster-gemeente te zijn, waardoor deelnemende straten extra punten krijgen.”

Doet u ook mee?

Zowel inwoners als ambtenaren van de gemeente kunnen zich inschrijven voor de energiebesparingswedstrijd via de website www.klimaatstraatfeest.nl. Dit kan individueel, liefst met een aantal buren, maar iedereen kan ook meedoen met de virtuele straat van de energiecoöperatie EnergiekBaarn: de EnergiekBaarnstraat. Deze straat staat bovenaan in de virtuele stratencompetitie! Om mee te doen aan deze virtuele straat hoeft u geen lid te zijn of worden van EnergiekBaarn. Aanmelden kan op deze pagina, door hier op de groene knop 'Virtuele Straten' te drukken. Hier kunt u zich aanmelden voor EnergiekBaarnstraat met de code FXyS4e.

Natuurlijk kun je ook met een vereniging, familie, vrienden of collega’s een virtuele straat aanmaken. De straat in Nederland die tot en met 30 maart 2015 de meeste energie bespaart en de beste acties uitvoert om de buurt te betrekken bij energiebesparing wint een feestbudget van maar liefst €10.000,-. Voor een virtuele straat is dit € 5.000,-.

bron: gemeente Baarn