Goed bezochte GroenLinks-borrel

dinsdag 2 december 2014, door: Sylvia Birnie

Zaterdag de 29e vond ten huize van Nona Salakory een feestelijke GroenLinks-borrel plaats. Naast bestuursleden, fractieleden en de wethouder gaven vier enthousiaste leden acte de présence! We hebben uitgebreid kennisgemaakt en natuurlijk kwam de Baarnse gemeentepolitiek ter sprake. De wethouder heeft iets over haar werkzaamheden verteld en uit de doeken gedaan welke speerpunten ze als GroenLinks-lid wil inbrengen.

Daarnaast hebben we genoten van heerlijke hapjes en een speciale GroenLinks cocktail: Pisang Ambon met een rood suikerrandje en een aardbei!

Lokaal Beraad

Tijdens de borrel zette steunfractielid Jeroen Bosman zijn plannen voor een Lokaal Beraad uiteen. Aanleiding voor dit initiatief is Jeroens ervaring dat bestuurswerk hard werken en snel schakelen betekent en dat er doorgaans weinig tijd is voor bezinning en reflectie. Jeroen voelt de behoefte om dieper op de materie in te gaan en nodigt GroenLinks leden uit om een keer of vier per jaar in informele sfeer in alle rust politiek inhoudelijke onderwerpen te bespreken, met als uitgangspunt niet de waan van de dag, maar datgene waar GroenLinks voor staat. Het resultaat? Voeding voor de fractie, ruimte voor leden om ideeën uit te wisselen en zich uit te spreken en een mogelijkheid om elkaar (beter) te leren kennen. Over de praktische invulling van het beraad kunt u de komende maanden lezen op deze website.