GroenLinks Baarn de straat op voor goede zorg op maat

vrijdag 28 februari 2014, door: Jeroen Bosman

GroenLinks Baarn vervolgt komende zaterdag haar straatcampagne bij supermarkt Coop aan de Hoofdstraat. In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart gaan lijsttrekker Heidi van Otten en haar elftal kandidaten in gesprek met inwoners van Baarn over wat hen bezighoudt.

De afgelopen weken bleek dat veel mensen zich afvragen of er over een paar jaar nog wel goede zorg voor hen is. In de jeugd- en ouderenzorg staan grote veranderingen op stapel. Het rijk verschuift allerlei zorgtaken naar de gemeenten, maar zonder het geld dat daarbij hoort.

GroenLinks Baarn pleit in haar verkiezingsprogramma voor goede zorg op maat. Minder bureaucratie en verspilling van belastinggeld. Minder managementlagen en meer ruimte voor de professionals die het echte werk doen. Meer waardering voor de kennis en betrokkenheid van vrijwilligers en mantelzorgers. Zorg dicht bij huis, maar dan anders. Voor GroenLinks betekent de participatiesamenleving niet: zoek het maar uit. Mensen kunnen pas de regie over hun gezondheid en welzijn in handen nemen als ze kunnen rekenen op een overheid die hen beschermt als het echt nodig is. Daarop zal de nieuwe GroenLinks-fractie in de Baarnse gemeenteraad straks aanspreekbaar zijn.

De kandidaten van GroenLinks Baarn horen graag welke vragen en ideeën er bij inwoners leven over de zorg in en om Baarn. Zaterdag bij supermarkt Coop, maar ook daarna. Dat is belangrijk om de overdracht van zorgtaken naar de gemeente in 2015 kritisch te kunnen volgen.

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks Baarn, met daarin een apart hoofdstuk over zorg, is hier te vinden.