GroenLinks Baarn verheugd met derde BOA

zondag 26 februari 2017, door: Heidi van Otten

Binnenkort zullen er in Baarn drie BOA's zijn. Dat is goed nieuws: we verwachten dat de leefbaarheid in Baarn hiermee zal verbeteren.

Een BOA (Bijzondere Opsporingsambtenaar) heeft speciale bevoegdheden en wordt bijvoorbeeld ingezet tegen hondenpoep, fout parkeren, fietsen in de Laanstraat en illegale afvaldump. Maar ook voor toezicht in de woonwijken en extra aandacht voor problemen met jeugd.

De afgelopen maanden stelde de fractie van GroenLinks Baarn diverse vragen aan het college van B&W met betrekking tot de gemeentelijke BOA’s. Nadat afgelopen najaar één van hen een baan elders kreeg, was er nog slechts één BOA werkzaam in de gemeente Baarn. Na een geweldsincident begin november is besloten om de huidige BOA niet langer alleen het buitengebied in of 's avonds de straat op te sturen. Het was daarom noodzakelijk dat er weer een tweede BOA zou komen.

Het college heeft nu toegezegd per 1 maart weer een tweede BOA in dienst te nemen en nog een derde BOA te gaan werven.