GroenLinks steunt Baarns Klimaatakkoord

maandag 19 juni 2017, door: Wim Genuit

Tijdens een picknick in Lage Vuursche afgelopen weekend, spraken de leden van GroenLinks Baarn met elkaar over het Baarns Klimaatakkoord.

Baarn duurzaam klimaatneutraal in 2030. Dat is het doel van dit Baarns Klimaatakkoord, een initiatief van energiecoöperatie EnergiekBaarn. Het is de lokale vertaling van het internationale Klimaatakkoord van Parijs en het Nationale Energieakkoord. Veel ondernemers, particulieren en instanties hebben zich al aangesloten. Ook de gemeente doet mee en de politiek kan en mag niet achterblijven. GroenLinks staat helemaal achter het doel en steunt daarom het Baarns Klimaatakkoord van harte.

Om een duurzaam klimaatneutraal Baarn te bereiken is het belangrijk om zoveel mogelijk energiebesparing te realiseren en daarnaast gebruik te maken van duurzame vormen van energie. Gezamenlijk moeten we zoeken naar concrete en haalbare maatregelen voor Baarn. GroenLinks gaat hier actief over meedenken en de uitwerking daarvan zal zijn weerslag vinden in het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

De ondertekening van het Baarns Klimaatakkoord vindt plaats op 2 november 2017, maar tot die tijd zitten we natuurlijk niet stil.