GroenLinks stimuleert burgerinitiatief

maandag 15 juni 2015, door: Sylvia Birnie

Geef handen en voeten aan je dromen!

Stel dat je buurt wordt gerenoveerd en jij en je buren willen het openbaar groen graag zelf inrichten en onderhouden. Hoe krijg je dat van de grond? Stel dat je een idee hebt voor een maatjesproject voor eenzame buurtbewoners. Hoe kom je dan in contact met de mensen die je verder kunnen helpen?

Er leven prachtige ideeën in Baarn, ideeën die ons dorp mooier, duurzamer, socialer kunnen maken. Maar de stap naar uitvoering is vaak te groot of te ingewikkeld of te onoverzichtelijk.
Om die kloof tussen droom en praktijk te overbruggen, organiseert GroenLinks Baarn op zondag 21 juni een workshop over burgerinitiatieven. Begeleider is Birgit Oelkers, expert in het opzetten van samenwerkingsnetwerken en het begeleiden van burgerinitiatieven en mede-oprichtster van EnergiekBaarn. Aan de hand van opdrachten en discussies leert ze ons hoe we handen en voeten kunnen geven aan onze dromen.
Na de workshop genieten we met z’n allen van een gezamenlijke picknick. Het gaat op z’n Amerikaans: ieder neemt mee wat hij of zij zelf ongeveer gaat eten en drinken, dan is er voor iedereen genoeg!
Tijdens de workshop en de picknick is er ruime gelegenheid om elkaar beter te leren kennen en contacten te leggen.

Zondag 21 juni van 14-17 uur bij de Kleine Kom in het Baarnse Bos (de Kleine Kom is de waterpartij in het Baarnse Bos bij de ingang tegenover het Baarns Lyceum.)
Bij slecht weer kunt u bellen met Sylvia Birnie, secretaris GroenLinks Baarn: 06 40 66 00 68.
Workshop en picknick zijn gratis en voor iedereen toegankelijk!
Aanmelden is noodzakelijk: uiterlijk vrijdag 19 juni voor 16.00 uur via bestuur@groenlinksbaarn.nl

[UPDATE] Ook als je je nog niet hebt opgegeven voor onderstaande workshop ben je van harte welkom (wel graag even bellen naar 06 40660068). Zoals gebruikelijk in Nederland is het weer tamelijk ongewis. Als het mooi is en de buienradar geen regen voorspelt, blijft de locatie ongewijzigd. Als het regent, koud is of als de buienradar regen voorspelt, zitten we in De Leuning, Oranjestraat 8. Bel bij twijfel 06 40660068.

[UPDATE 2] Wegens het weer is de picknick & workshop definitief verplaatst naar De Leuning, Oranjestraat 8.