Margreet Breukelaar wethouder namens GroenLinks Baarn

donderdag 24 april 2014, door: Heidi van Otten

Op 23 april is in Baarn een nieuw college geïnstalleerd. Voor GroenLinks Baarn een bijzonder college, omdat wij voor het eerst deel hiervan uit maken. Wethouder Margreet Breukelaar zal de komende vier jaar namens GroenLinks zitting nemen in dit college en zich inzetten voor een duurzame, sociale en transparante gemeente.

Margreet woont sinds 2001 in Baarn en is al vele jaren betrokken bij GroenLinks. In de periode 2006-2010 was zij namens de fractie commissielid Ruimtelijke Omgeving en Beheer. Vanaf 2011 is zij secretaris en vice-voorzitter van GroenLinks Baarn geweest.

Met haar ervaring als mediator, sociaal advocaat en docent aan de hogeschool is zij de aangewezen persoon om namens GroenLinks de slogan van het coalitieakkoord waar te maken. Nieuwe Energie voor Baarn betekent met elkaar in gesprek blijven, binnen het college en de raad, maar vooral ook daarbuiten. Het betekent dat inwoners vroegtijdig betrokken worden bij gemeentelijke plannen en dat er ruimte is voor initiatieven uit de samenleving.