Opening stichting MEO Eemland

vrijdag 10 april 2015, door: Nona Salakory

Stichting MEO staat voor Media en Ondersteuning. Een leerwerkbedrijf in Soest voor jongeren, die een achtergrond hebben in de media of in de grafische industrie. Veelal jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een groot deel van hen heeft een Wajong-indicatie.

De voorzitter, Monica Falck, opende de ceremonie met het memoreren van de ontstaansgeschiedenis en het voorstellen van haar bestuursleden, nadat Gramm Act de sfeer opluisterde met o.a. The Boxer van Simon & Garfunkel. De eer van de feitelijke opening viel te beurt aan mevrouw Karola Schipper, leerkracht Basisonderwijs te Soest. Zij heeft de minister van Onderwijs Jet Bussemaker, tot twee keer toe uitgenodigd om op school mee te komen draaien, zodat ze kon ervaren hoe het Passend Onderwijs ingaand op 1 augustus 2014 echt uitpakt. Helaas heeft mevrouw Bussemaker daar nog steeds geen tijd voor vrij kunnen maken. Vanwege het prachtige weer werd het onofficiële gedeelte in de warme zon buiten voortgezet.

MEO staat open voor deze jongeren in de regio voor de plaatsen Baarn, Bunschoten en Soest. De gemeente Baarn heeft haar sociale dienst ondergebracht in een gezamenlijk sociale dienst met Bunschoten en Soest. Met de naam  Werk en Inkomen BBS. Deze is gevestigd in het gemeentehuis in Soest.