Oproep: hoe ervaart u het contact met de BBS?

Oproep: hoe ervaart u het contact met de BBS?

vrijdag 1 september 2017, door: Jeroen Bosman

Samen met de fractie van de PvdA hebben we het college vragen gesteld over de wijze waarop de sociale dienst BBS omgaat met haar klanten. We vernemen bij tijd en wijle van klanten van de BBS dat de bejegening te wensen overlaat. Er zijn zelfs signalen dat klanten op een gegeven moment om deze redenen afzien van het recht op een bijstandsuitkering.

Wij vinden het van groot belang dat de BBS de komende jaren flinke stappen vooruit zet in het verbeteren van de bejegening van haar klanten en willen dit proces nauwgezet volgen.

Uit het klachtenjaarverslag van de BBS maken we op dat er in 2016 slechts 22 formele klachten zijn ingediend (waarvan 8 uit Baarn). Uit gesprekken met de cliëntenraad en uit klachten, meldingen en signalen concludeert de BBS zelf dat de bejegening van klanten verder kan worden verbeterd. Wij houden hierbij graag de vinger aan de pols en vragen klanten van de BBS daarom om ervaringen (goed of slecht) met ons te delen.

We horen graag van u hoe u het contact met de BBS ervaart. Wordt u prettig en goed geholpen? Of is er verbetering nodig?
Laat het weten aan onze woordvoerder Werk en Inkomen Jeroen Bosman, jeroen.bosman@groenlinksbaarn.nl. Dan nemen we contact met u op.

Blijf op de hoogte

Ja, ik wil mails ontvangen van GroenLinks Baarn.
Naam

E-mailadres

Niet invullen
logo Groenlinks Baarn