RTV Baarn uit beeld. Hopelijk niet meer voor lang.

donderdag 25 juni 2015, door: Allal Ennahachi

De lokale zender RTV Baarn blijkt moeilijkheden te hebben met het uitzenden van de vergaderingen van de gemeenteraad. Alleen huishoudens die een abonnement hebben van Ziggo, krijgen ontvangst. Heeft u KPN of Tele2, of wilt u kijken via glasvezel, dan krijgt u niets op uw scherm. En dat terwijl RTV Baarn prestatieafspraken met de gemeente heeft die inhouden dat alle inwoners van Baarn de uitzendingen moeten kunnen ontvangen. RTV Baarn krijgt daar gemeentelijke subsidie voor.

Reden voor de fractie van GroenLinks Baarn om hierover vragen te stellen aan het College van Burgemeester en Wethouders tijdens de raadsvergadering van 24 juni jl.
Het College heeft naar aanleiding van de vragen toegezegd dat RTV Baarn door het College gehouden zal worden aan de prestatieafspraken. Het blijft belangrijk dat alle inwoners van Baarn toegang kunnen hebben tot de uitzendingen van RTV Baarn. RTV Baarn zal dus snel met oplossingen moeten komen. Overigens gaat RTV Baarn binnenkort experimenteren met uitzendingen via internet.