Stageplekken bij GroenLinks Baarn

woensdag 16 december 2015, door: Nona Salakory

Deze week is het weer de laatste keer voor de deelnemers van de cursus Politiek Actief. De cursus omvatte vijf bijeenkomsten, waarin onder andere werd uitgelegd hoe het democratisch bestel in elkaar zit. De gemeente Baarn kan heel trots zijn met de ruim dertig deelnemers.

En naar verluidt hebben ze het allemaal heel interessant en leerzaam gevonden. Eén cursist waagde zich zelfs reeds als inspreker tijdens de laatste raadsvergadering op 9 december over de Speeltuin in de Pekingtuin. Vanavond krijgen alle deelnemers een certificaat tijdens de laatste raadsvergadering van 2015.

Tijdens de informele speeddate-ronde ontwikkelden zich mooie gesprekken, die helaas niet diepgaand konden zijn vanwege de krappe tijdsspanne. Dit vraagt om nadere verdieping in de gemeentelijke politiek van Baarn. En omgekeerd dat de gemeentelijke politiek van Baarn zich opener stelt naar de cursisten en inwoners.

Voor iedereen met een groen en sociaal hart die interesse heeft in de politiek wil GroenLinks Baarn een aanbod doen. Wij hebben plaats voor stagiair(e)s. Wil je nog meer weten over hoe een politieke partij werkt? Voel je welkom en kom langs.

Wie interesse heeft, of nog meer informatie wil, kan contact opnemen met onze fractievoorzitter, Heidi van Otten.