Sterke bestuurders bundelen lokale energie!

woensdag 5 maart 2014, door: Jeroen Bosman

Onder dit motto hebben GroenLinks-afdelingen in de regio de handen ineen geslagen. Wethouders en lijsttrekkers van GroenLinks houden komende zaterdag een tocht door de regio, met korte bezoeken aan vijf gemeenten: De Bilt, Amersfoort, Zeist, Baarn en Soest. Deelnemers zijn Cees van Eijk (wethouder in Amersfoort), Joke Leenders (wethouder in Zeist), Heidi van Otten (lijsttrekker in Baarn) en Monica Falck (kandidaat-raadslid Soest). Voor de tocht heeft Greenwheels een deelauto beschikbaar gesteld.

Met de tocht wil GroenLinks laten zien dat ze in de regio sterke bestuurders heeft die onderling goede contacten onderhouden en daardoor in staat zijn om lokale energie te bundelen. In de komende jaren is dat belangrijker dan ooit, omdat de gemeenten veel meer taken krijgen op het gebied van langdurige zorg, jeugdzorg en werk. Gemeenten - en dus ook politici in die gemeenten - zullen moeten samenwerken om de kwaliteit van de zorg in de toekomst overeind te houden. Er valt dus iets te kiezen!

De tocht doet tussen 13.45 tot 14:45 uur de kraam van GroenLinks Baarn aan, die vanaf 11.00 uur bij de ABN-Amro Bank in de Laanstraat staat opgesteld. De regionale kopstukken zullen er de petitie 'Stop de Stopwatch' tekenen, waarin wordt gepleit voor betere zorg aan huis. Verder is er aandacht voor Internationale Vrouwendag.

Zoals iedere week zijn in de kraam kandidaten van GroenLinks Baarn aanwezig. Zij horen graag welke vragen en ideeën er bij de inwoners van Baarn leven over hun gemeente.

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks Baarn is hier te vinden.