Valentijnsactie: GroenLinks steekt leraar hart onder de riem

zondag 14 februari 2010, door: Heidi van Otten

Onderwijswoordvoerder Heleen Nauta van GroenLinks stak op vrijdag - een voorproefje van Valentijnsdag – samen met Wim Genuit, Heidi van Otten en Nona Salakory - de leraren van basisscholen Montini en Guido de Brès een hart onder de riem.

Op die twee scholen overhandigden ze de Valentijnskaart die alle basisscholen in Baarn ontvangen. De feestelijke GroenLinks-actie is bedoeld om leerkrachten, die een belangrijke bijdrage leveren aan het maatschappelijk klimaat, in het zonnetje te zetten.

Door een hoge werkdruk, bureaucratische rompslomp en dreigende bezuinigingen staat de kwaliteit van het onderwijs onder druk. Voor GroenLinks is bezuinigen op onderwijs taboe. Er moet juist meer geïnvesteerd worden. Want een goede leraar maakt voor de leerlingen het verschil. Heleen Nauta: “We moeten zuinig zijn op leraren die met passie voor hun vak elke dag weer onze kinderen voorbereiden op de toekomst.”

Om de leraren een hart onder de riem te steken, brengt GroenLinks op Valentijnsdag op de scholen een feestelijke Valentijnsgroet aan de leraren.

We hebben volop redenen om trots te zijn op de Baarnse basisscholen en leraren. Zo hebben zij Baarn op de kaart gezet voor verkeersveiligheid en verkeerseducatie. Zeven van de acht scholen hebben het Utrechts Verkeersveiligheidslabel (UVL) behaald, de 8ste heeft het aangevraagd. Om het UVL te behalen en te behouden voldoen de scholen aan hoge eisen.

Niet alleen in Baarn wordt deze Valentijnsactie uitgevoerd. Op bijna 400 scholen in 47 gemeentes worden leraren door GroenLinks in het zonnetje gezet.