Vrouwelijk talent gezocht voor de Baarnse politiek

maandag 12 december 2016, door: Heidi van Otten

GroenLinks staat voor diversiteit. Daarom vinden wij het belangrijk dat de gemeenteraad een goede afspiegeling is van de samenleving. In Baarn is dat helaas (nog) niet het geval. Daar willen we graag wat aan veranderen. Te beginnen met de verhouding man-vrouw. Van de 19 raadsleden zijn er momenteel slechts 3 vrouw. Daarom organiseert onze fractievoorzitter samen met de andere vrouwelijke politici en onze griffier een aantal werkateliers onder leiding van trainer Liesbeth Tettero. De werkateliers zijn bedoeld om vrouwen kennis te laten maken met de gemeentepolitiek.

De Baarnse gemeenteraad moedigt vrouwen aan om de politiek in te gaan. Vrouwen kunnen kennis maken met de Baarnse politiek tijdens drie werkateliers. Deze zijn op 16 en 30 januari en 13 februari 2017 vanaf 18.00 uur.

Om de gemeenteraad in actie te zien zijn de deelnemers ook welkom bij de raadsvergaderingen op 18 en 25 januari en 1 en 8 februari 2017. Loop gerust binnen in het gemeentehuis of bekijk de raad vanuit huis op RTV Baarn of via https://baarn.raadsinformatie.nl/live. Aan de deelname van de werkateliers zijn geen kosten verbonden.

Programma werkateliers

De avonden worden geleid door Liesbeth Tettero. Zij is trainer en coach en geeft workshops en lezingen over vrouwen in het openbaar bestuur. Liesbeth is gemeenteraadslid geweest en heeft als opleidings- en talentmanager bij een politieke partij gewerkt.

Tijdens de drie werkateliers komen de volgende thema’s aan bod:
  • Taken en verantwoordelijkheid gemeenteraad
  • Wat betekent het raadslidmaatschap?
  • Hoe ziet de Baarnse politiek eruit?
  • Hoe breng je je boodschap overtuigend over op een manier die bij jou past?
Dit en nog veel meer komt tijdens de werkateliers aan de orde. Iedere avond is er een vrouwelijk raadslid van de gemeenteraad van Baarn aanwezig.

Wil je meer informatie over de werkateliers dan kun je contact opnemen met Heidi van Otten of Nona Salakory. Contactgegevens van andere vrouwelijke politici in Baarn kun je vinden op http://www.baarn.nl/gemeenteraad/samenstelling-gemeenteraad_43142/.

Wil je je aanmelden voor de werkateliers stuur dan voor 9 januari 2017 een korte motivatie per e-mail aan Nelleke Both, griffier van de gemeente Baarn. Haar e-mailadres is nelleke.both@baarn.nl.

Wij hopen veel vrouwelijke talenten in de Baarnse politiek te ontmoeten!