Welkomstavond voor nieuwe inwoners Baarn

vrijdag 10 april 2015, door: Nona Salakory

Op donderdagavond 9 april werden er 85 nieuwe inwoners door onze burgemeester jhr. Mark Roƫll verwelkomd. Dit is een jaarlijks moment om de mening van de inwoners te horen. Er waren 650 uitnodigingen verstuurd en bij deze aanwezigen waren er ook een paar kinderen. Deze werden meteen heel vriendelijk toegesproken door wethouder Peter Blokker van de Partij van de Arbeid.

Samen met wethouder mevrouw Margreet Breukelaar van GroenLinks gaven zij een impressie van hun werkzaamheden over bijvoorbeeld Volkshuisvesting, Duurzaamheid, Werk en Inkomen. De heer Blokker vertelde o.a. over Jeugd, Onderwijs en Sport. De griffier mevrouw Nelleke Both en de algemeen directeur/gemeentesecretaris de heer Abdou Najib kwamen ook nog kort aan het woord. Dit gebeurde boven in de overvolle trouwzaal.

Daarna volgde een korte pauze met een drankje beneden in de hal. Ondertussen stonden een aantal ambtenaren klaar om groepen mensen te gaan begeleiden op de rondleiding door het hele gemeentehuis. Op de werkplekken van bijvoorbeeld de raadszaal, het loket Burgerzaken, het archief, WMO, Vastgoed en Documentatie stonden weer andere ambtenaren om hun werk ter plekke toe te lichten. Het was een heel leerzame avond. Met terechte dank aan de ambtenaren die hun werk zorgvuldig hebben voorbereid en uitgevoerd konden de gasten rond 22.00 uur huiswaarts gaan.